SONY DSC
Koło Grodzkie PTTK. Podsumowali sezon turystyczny na zamku Stara Baśń.
W ubiegłą niedzielę 20 listopada, członkowie i sympatycy Koła Grodzkiego działającego przy Oddziale „Beskid” PTTK w Nowym Sączu podsumowali sezon turystyczny 2016 na Zamku Stara Baśń w Grybowie.
Imprezę rozpoczęto turystycznym akcentem - przejściem z Szymbarku na Maślaną Górę. W drodze powrotnej do przysiółka Łęgi atrakcją było jeziorko osuwiskowe zwane Beskidzkim Morskim Okiem. Słoneczna pogoda zachęcała do zrobienia tutaj krótkiego odpoczynku. Potem Biesiadowano na zamku, gdzie wspominano najciekawsze wycieczki.
Sztandarową wyprawą był wyjazd do Czarnogóry, kontynuowaliśmy też zdobywanie Głównego Szlaku Beskidzkiego, który zamierzamy skończyć już w grudniu. Przeszliśmy też kolejny etap Głównego Szlaku Sudeckiego. Miło wspominaliśmy wizytę na trójstyku granic: Czech, Polski i Słowacji – był to sierpniowy weekend w  Beskidzie Śląsko-Morawskim. Zaczęliśmy też przejście Szlakiem Orlich Gniazd w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, które będziemy kontynuować w przyszłym roku.
Podkreślono też owocną współpracę z Klubem Słowackich Turystów TATRAN z Preszowa i wspólne wycieczki w Sulovskie Wierchy, pasmo Vihorlatu, oraz w Polsce w Beskid Makowski i Gorce.
Wspólnie z Kołem Przewodników zorganizowaliśmy wycieczki wielodniowe w Beskid Niski i Bieszczady. Razem zwiedziliśmy hutę szkła w Krośnie, muzeum w Bóbrce, dotarliśmy do źródeł Sanu i do nieistniejącej wsi Łopienka.
Impreza była zakończeniem realizacji programu „Wędruj z nami”, na który środki finansowe pozyskano z Województwa Małopolskiego. Dzięki konkursowi „Małopolska Gościnna” zrealizowaliśmy tradycyjną Jajecznicę a także przejście szlakiem cerkwi na terenach Łemkowszczyzny Lenartov –Dubne- Wojkowa –Lenartov, na które zaprosiliśmy przyjaciół ze Słowacji.
Podczas imprezy rozdano symboliczne upominki w formie albumów, niezbędników turystycznych, gadżetów, które wraz z poczęstunkiem fundowało Województwo Małopolskie.
Dla Koła Grodzkiego PTTK sezon się nie kończy – trwa cały rok. Zatem w najbliższą niedzielę, 27 listopada zapraszamy na wycieczkę w Gorce - dotrzemy na wieżę widokową na Magurkach.

K. Zygmunt
Fot. J. Bartkowski, J. Pampuch
<<<powrót galeria

poprzednia strona>>>
Twoja miejscowość w sieci, czyli "Rytro i okolice" w swoim zamyśle ma promować piękno i atrakcje turystyczne Rytra oraz jego okolic.

Jeśli masz jakieś zdjęcia do udostępnienia lub informacje o ciekawych atrakcjach prosimy o kontakt. Proszę pisać na e-maila :